Kisspölar och surpuppor

Okej tänker ni; vad fasen tänker hon skriva om nu??

Det är inte så farligt som rubriken låter, tycker bara att den passade väldigt bra i sammanhanget.
 Min ena kanin, Nalle, har nämligen börjat kissa i min säng. Så det är inte så kul att en morgon vakna av att han glatt skuttar upp på min mage (som döljs av täcket) och kissar! Vilket uppvaknande...
 Då, när man väl ser vad han håller på med, så är det ofta för sent. Då är det bara att slänga in allt i tvättmaskinen och hoppas på det bästa. Samtidigt försöker man få honom att förstå att kisslådan i buren är ett mycket bättre ställe att uträtta sina behov på. Lillkillen blir då såklart sur som ett bi när han blivit nerputtad från sängen. Då sätter han sig resolut i ena hörnet av mitt rum och tjurar läänge, läänge.
 Suck, att ha kanin är nog ibland som att ha ett barn...

Pebbles, min andra kanin, har inga problem alls att gå på toalådan. Hon har aldrig kissat utanför, *peppar peppar*.
Får väl ta itu med tvätten nu *fniss*

Nalle på bild (fotograf Frida)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0