Husdjursmässan i Karlstad

Idag åkte jag till husdjursmässan som hålls årligen i karlstad. Fast denna gång var den belägen i Hammarö.
Där fanns små ponnys och islandshästar, illrar,kycklingar och hundar. Samt kaniner då förstås.
Förutom djuren fanns det mängder av saker att köpa såsom foder och alla slags burar och tillbehör. Som en bonus var ett och annat djur till salu!

Jag fastnade förstås vid kaninhoppningen, som hölls utomhus under strålande solsken.
Jag anmälde mig med Letälvens Lillebror, Nalle och väntade med spänning och förväntan på min tur. Jag visste att det inte skulle gå bra för Nalle har bara hoppat ett fåtal gånger hemma. Då bara över ett enda litet hinder.
Det var många barn som deltog. Kaninraserna varierade lite men det var i huvudsak vädurar och hoppkorsningar som hoppade. Sen var det två löwen:)  Min Nalle och en vit liten krabat.
Min tur kom och han hoppade över starthindret som startar klockan. Fast sen var det slut på det roliga där:P haha!
Därefter totalvägrade han hela banan. Låg platt som en pannkaka och såg ut att ha drabbats av rampfeber!
Det slutade med att jag fick lyfta honom och släppa honom över hindrena ^^ Stackars Nalle hade aldrig sett så stora hinder förut!
Jag är stolt ändå.. Han har ju liksom knappt tränat. Jag ställde bara upp för jag ville veta hur en tävling kunde gå till.
Och gosungen klarade ju första hindret;) (även fast det inte räknades) Köpte en liten rosett som han fick ha i sin lugg:D sen köpte jag ett nytt koppel för det jag hade till honom var tydligen inte godkänt för tävling.

    

Förutom kanin-aktiviteter så blev det vallning av får, hund agility, teateruppvisning med hund samt hundparad där de presenterade rashundar. Tror även det var ponnyridning lite längre bort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0